top of page

BLOG

Ara
  • Gökhan Aktaş

Ambalajdan Hazineye: Teneke Kutular Nasıl Antika Oluyor

Teneke kutuların zaman içerisinde nasıl koleksiyoner parçaları haline geldiklerini bir süredir izliyorum. Bu kutuların çoğu ilk başta çay, kahve, şeker veya kurabiye kutusu olarak üretilip daha sonra meraklıların ve koleksiyonerlerin aradığı ürünler haline dönüyorlar. Gelin hem bu geçişin nasıl olduğuna hem de markaların nasıl antikaya dönüşecek kutular kullanabileceklerine beraber bakalım.


Teksan Teneken'nin Çaykur için 1976'de ürettiği çay kutusu

Dekoratif teneke kutuların zaman içerisinde antika özelliği kazanmasının en büyük sebebi yaşlanmaları. Birçoğu seneler önce daha basit bir teknoloji ancak çok iyi bir ustalıkla üretilmiş oluyorlar. Bununla beraber üretildikleri dönemin günümüzden çok daha farklı olan tasarım özelliklerine sahipler. Seneler geçtikçe daha ender bulunmaları ise onları eşsiz kılıp değerlerini arttırıyor.

Bu kutuların koleksiyon ürünü olmalarının diğer bir sebebi ise genelde bulundukları dönemin önemli olayları ve kişileri için yapılmış olmaları. Çoğu zaman belli bir olayı anmak için sınırlı sayıda üretilmiş oluyorlar ve bu olaylarla duygusal bağı olan kişiler bu bağı göstermek için bu teneke kutuları topluyorlar. Örneğin, tarihi bir olaydan gurur duyan bir kişi, bu olay için üretilmiş bir kutuyu evinde biblo olarak kullanmak isteyebiliyor.

Markalar ise ileride koleksiyon ürünü haline gelecek kutular kullanarak bu trendden yararlanabilirler. Bu kutular etkinlik tanıtımı yapabilir, sınırlı sayıda olabilir ve üretildikleri dönemin tasarım öğelerini taşıyabilirler. Bu sayede tüketiciye kendi ürünlerini alması için bir sebep verip, teneke kutu biriktirmesini sağlarken, marka sadakatini de arttırırlar.


Birçok antika kutu

Koleksiyonluk teneke kutular aynı zamanda markaların rekabette ayrışmaları için de faydalı bir araçtır. Gözalıcı tasarım ve desenler raflarda müşterilerin daha çok dikkatini çekecektir. Bu kutuları promosyonlarla dağıtmak ve promosyonları da kısa süreli yapmak hem müşterilerin heyecanını arttıracak hem de ileriye dönük beklenti yaratacaktır.

Peki teneke kutuların ileride koleksiyonlara gireceğini nereden bileceksiniz? Bu gerçekten zor bir konu. Öncelikle, kutuların kullanımı ve dağıtımıyla ilgili bir pazarlama stratejisi oluşturmalısınız. Sonrasında özel ve çekici tasarımlar yapabilen bir tasarımcıyla çalışmalısınız . Son olarak da kutuyu üretecek firmanın yüksek kalitede üretim yapması gerekiyor. Herşeyi doğru yaparsanız, sonuç da iyi olacaktır.

Teneke kutuları sadece bir ambalaj olarak değerlendirmek büyük haksızlık olacaktır. Zaman içinde çoğunlukla tarihsel değeri olan koleksiyon parçalarına dönüşmektedirler. Markalar ise müşterileriyle duygusal bir bağ kurarken, marka bilinirliğini ve sadakatini arttırmak için teneke kutu kullabilirler. Biz ise bir dekoratif teneke kutu üreticisi olarak, bu koleksiyonların değerine inanıyor ve zamana meydan okuyacak kutular üretmekten gurur duyuyoruz.

Eğer bu paylaşımı beğendiyseniz, lütfen beğenmeyi ve paylaşmayı unutmayın. Eğer yazmamızı istediğiniz konular da olursa, lütfen info@teksanteneke.com adresine e-posta atarak bize haber verin.

Son Yazılar

Hepsini Gör

תגובות


bottom of page